Bandar baru, watak baru, permainan baru: Mengapa Infamous bermula dengan Anak Kedua - Permainan - 2019

Revealing the True Donald Trump: A Devastating Indictment of His Business & Life (2016) (Julai 2019).

Anonim

Lihat ulasan kami tentang InFamous: Anak Kedua.

Selama lima tahun yang lalu, salah satu tokoh paling ikonik yang berkaitan dengan keluarga PlayStation ialah Cole McGrath, protagonis Infamous, Infamous 2, dan Festival DLC yang Dendam. Wajahnya muncul di kotak PlayStation 3, iklan, dan ia juga watak dimainkan di PlayStation All-Stars Battle Royale, permainan pertempuran yang membintangi watak Sony yang paling disukai.

Jadi mengapa pemaju Sucker Punch memutuskan untuk meninggalkannya dan mencipta watak yang sama sekali baru, sama sekali tidak berkaitan dengan McGrath?

Selain kehilangan faktor pengiktirafan visual watak itu, suis kepada protagonis baru Delsin Rowe juga bermakna mengabaikan skim kawalan dan kuasa yang biasa yang dilakukan oleh Cole melalui dua perlawanan dan DLC yang berdiri sendiri. Dalam banyak cara, itu menjadikan Infamous: Anak Kedua reboot francais, dan yang berpotensi berisiko. Cole adalah watak ikonik. Bintang baru ini adalah kuantiti tidak diketahui.

Ia adalah watak baru, persekitaran baru, platform baru.

Kami duduk dengan Brian Fleming, pengasas pemaju terkenal Sucker Punch Studios dan pengeluar untuk permainan baru, dan meletakkan soalan itu kepadanya - serta mengapa siri itu beralih dari versi fiksyen, versi Amerika yang penuh dengan bandar-bandar fiksyen, dunia yang lebih realistis, dan penetapan Seattle.

Akan diperingatkan walaupun, perbincangan berkenaan dengan spoiler berpotensi berkenaan dengan akhir Infamous 2 . Sekiranya anda masih merancang untuk bermain permainan ini dengan menjangkakan keluaran eksklusif PlayStation 4 March 21 yang terkenal: Anak Kedua, perhatikan diri anda dengan amaran.

Ini adalah permainan ketiga dalam siri yang terkenal - mengapa menukar watak utama?

Kami tahu kami akan melakukan ini. Jika anda tahu francais dengan baik, selepas Infamous 2 kami melakukan Festival Darah . Itu adalah kira-kira projek selama tiga bulan untuk kita, dan kita tahu pada akhir projek itu bahawa kita sedang melakukan lelaki baru. Kami mempunyai beberapa bulan data Trophy yang mengesahkan apa yang kami harapkan, bahawa orang akan mengorbankan Cole [pada akhir Kejadian 2 ].

Pengorbanan yang berakhir itu adalah "baik" yang berakhir. Permainan yang terkenal selalu mempunyai pendekatan "lelaki yang baik" dan "lelaki yang buruk", begitu juga orang yang lebih suka jalan yang "baik"?

Terlalu banyak. Tujuh puluh lapan peratus memainkan Trophy yang terbaik untuk mengorbankan Cole. Dan itu disokong oleh … enam tahun kumpulan fokus, di mana kita menonton orang bermain permainan ini. Anda akan mempunyai bilik penuh dengan 20 orang, tiga akan menjadi jahat, dan 17 [tidak akan]. Ia sangat biasa bahawa playthrough pertama akan menjadi baik.

Cole McGrath dalam Infamous

Kami juga tahu bahawa kami telah melakukan satu tajuk yang betul-betul di sekitar pelancaran PlayStation, iaitu seperti matlamat yang menentukan: Mari kita gila awal. Pelancaran hari. Jika tidak melancarkan hari, dalam beberapa hari pertama, di mana kita berada. Ketika kami tahu … lebih-lebih lagi permainan ini adalah Infamous 3, dan rasanya seperti Anda perlu memainkan dua pertandingan terakhir, yang kurang baik yang kita pikir itu untuk jendela peluncuran. Jadi kami suka, ia akan menjadi baik jika ini mempunyai rasa ini sesuatu yang baru. Dan anda telah mendapat pelancaran konsol, dan sesuatu yang baru dari kami. Jadi kami mahu itu.

Alasan ketiga adalah bahawa pada akhir Infamous 2, skema kawalan telah mendapat begitu banyak, bahawa ia sangat kompleks, dan anda akan membina di atas sesuatu yang sudah kompleks, kami seperti "Saya berharap kita boleh mengambil melangkah mundur dan mungkin menyusun kuasa ke dalam set atau sesuatu seperti itu, atau mungkin anda mempunyai set kuasa yang berbeza. "Dan oleh itu semua perkara itu benar-benar menunjukkan arah anda di mana anda berkata" Hey look, why not we lakukan satu watak baru. "Bukan keputusan yang mudah, kerana anda menyerahkan banyak wilayah yang sangat sukar, dan anda mempertaruhkan fanbase yang terlalu marah.

Yeah, Cole cepat menghampiri ikonik untuk Sony.

Ini adalah titik permulaan yang baik untuk orang yang tidak bermain permainan pertama.

Dan jadi anda menyerah banyak perkara itu, tetapi pada masa yang sama anda semakin banyak kembali. Anda mendapat watak lain untuk alam semesta yang saya fikir menambah dimensi dan kekayaan yang lain kepada apa yang terkenal. Dan kemudian anda melihat beberapa watak lain yang mereka bawa bersama dengan mereka, Ambil [saluran yang berasaskan neon yang baru-baru ini kita lihat dalam pratonton terakhir kita] dan beberapa watak yang masih hidup dalam permainan ini, dan alam semesta mula merasa sedikit lebih bulat. Ia mula merasakan sedikit lagi dimensi.

Jadi saya menganggap kita akan mengetahui dalam permainan kenapa anda menggunakan sari kata "Anak Kedua?"

Anda tidak akan mendapat jawapan kepada soalan itu.

Benar?

Saya akan memberikan tiga jawapan yang saya dengar, dan anda boleh membuat keputusan untuk diri sendiri.

Isikan seperti Pilih Jawapan Pengembara Sendiri.

Perkara pertama yang ditegaskan oleh orang ramai - mungkin benar - adalah merujuk kepada anak-anak lelaki yang pertama, yang merupakan orang yang menemui tenaga Ray Sphere yang diperlukan untuk mengaktifkan saluran, dan menjadi asas kepada dua perlawanan pertama.

Yang kedua ialah Cole adalah anak pertama yang terkenal, dan Delsin adalah anak kedua. Beliau adalah watak kedua.

Perkara ketiga yang kami dengar adalah bahawa dalam banyak keluarga diraja anda mungkin mempunyai pewaris takhta dan kemudian "ganti". Anak kedua adalah kedudukan yang kecil pada hierarki keluarga. Dan tentu saja dalam permainan ini, itu sangat banyak yang Delsin, karena kakaknya Reggie adalah National Merit Scholar, blah blah blah. Dan Delsin selalu menjadi pembuat masalah, sedikit kurang memuaskan. Dia tidak pernah mendapati dirinya sendiri. Oleh itu, dia sebenarnya mempersonakan idea menjadi anak kedua. Jadi semua itu adalah sebab yang baik.

Jadi apakah sebab sebenar?

Jika kita akan melakukan Seattle, mari kita panggil Seattle, mari kita bercakap dengan orang-orang Space Needle dan dapatkan lesen itu dan masukkannya.

Alasan sebenar ialah apa sahaja orang yang mendengarnya.

Jadi, adakah anda memilih untuk menggunakan sari kata dan bukannya menyebutnya Infamous 3 untuk menandakan bahawa ia adalah sesuatu yang reboot?

Ya, betul. Sebenarnya ia tidak semestinya tidak terkenal 3 . Ia adalah watak baru, persekitaran baru, platform baru. Saya harus memberi kredit kepada semua orang yang bekerja pada keputusan itu. Kami sememangnya menyerang keseimbangan yang betul. Ia sangat banyak permainan yang terkenal, tetapi ia adalah sesuatu yang baru, dan ia adalah titik masuk yang sangat halus bagi orang-orang yang tidak bermain permainan pertama. Ia berada dalam kain yang sama, tetapi ia tidak seperti, oh saya sayang anda akan keliru. Ini adalah titik masuk bagi orang ramai.

Jadi mengapa panggil ia "Seattle" ketika dua perlawanan terakhir kedua-duanya ditetapkan di bandar-bandar fiksyen?

Ini soalan yang baik. Saya fikir kita merasakan pada masa ini kita boleh melakukan pekerjaan yang sangat baik di beberapa perkara kegemaran kita tentang Seattle, dan sepertinya mengapa kita menari di sekelilingnya? Untuk jelas, ia pada mulanya "Pelabuhan." Dan kita seperti "tunggu sebentar, kenapa kita menari sekitar ini?" Seperti, jarum apa yang akan kamu letakkan di sana? Adakah anda akan dimasukkan ke dalam "Galactic Needle?" Itu tidak membuat rasa dang. Suka, jika kita akan buat Seattle, mari kita panggil Seattle, mari kita bercakap dengan lelaki Needle Space dan dapatkan lesen dan letakkannya. Jadi, mari kita lakukan!

Jadi ia tetap semesta yang sama walaupun, di mana New Marais menggantikan New Orleans, dan Empire City adalah pseudo New York?

Ia sangat. Yeah.

Jadi apakah proses mewujudkan watak baru? Bagaimana anda mengelakkan daripada membuat Cole 2.0?

Itu bukan masalahnya. Terdapat dua sentuhan penting untuk kami. Saya fikir dengan lebih awal kami memutuskan ini adalah seorang kanak-kanak dari salah satu tempahan asli Amerika Asli -

Yang mana satu?

"Okomish, " itu suku kaum fiksyen. Dan saya rasa itu sebahagiannya hanya untuk memastikan … kita tidak mahu secara tidak sengaja - dan sudah tentu tidak bertujuan - tidak sensitif kepada suku. Bukan warisan kita, jadi saya takut membuat kesilapan yang tidak disengajakan di sana. Jadi kami hanya memutuskan lebih baik membuat suku fiksyen. Dan kami bertemu dengan orang-orang dari puak-puak untuk mendapatkan beberapa idea, anda tahu, hanya untuk memastikan kami tidak benar-benar bodoh tentang perkara-perkara. Tetapi saya tidak mewakili kita sebagai pakar utama dalam hal ini.

Terkenal adalah seorang lelaki biasa yang terus menjadi manusia yang lebih tinggi.

Jadi ini adalah anak yang dibesarkan dalam tempahan, dan kami sangat menyukai idea itu. Sekali lagi, Infamous adalah tentang seorang lelaki biasa yang terus menjadi manusia super. Oleh itu, kami cuba mencari seseorang, anda tahu, seorang utusan basikal atau seorang kanak-kanak dari tempahan, yang jika saya memberitahu anda bahawa tentang mereka, anda hampir berpusing, adil atau tidak adil. Ia adalah seseorang untuk siapa perjalanan itu amat besar, kerana mereka bermula dari awal yang kecil. Dan itu sebahagian daripada itu, kita tahu kita mahu dia menjadi dari salah satu tempahan. Dan kemudian kita benar-benar mencari jenis keperibadian keseluruhan yang berbeza. Kami tidak mahu seorang lelaki yang memuji Cole McGrath dari segi keperibadiannya. Keduanya menarik kerana mereka berbeza. Begitu cukup awal dalam proses seseorang berkata "Bagaimana jika Johnny Knoxville mendapat kuasa-kuasa besar?" Seperti apa yang sebenarnya, apa yang akan berlaku? Dan kita seperti, OK, itu menarik-

Ia mungkin agak lucu …

Dan ia akan menjadi lucu. Permainan ini tidak cuba menjadi komedi lurus atau apa-apa seperti itu. Tetapi ia seperti itu perbezaan yang sangat menarik. Berikut adalah seorang lelaki yang seperti "Sweet!" Dia teruja untuk mempunyai kuasa dan yang benar-benar menjadikannya sangat berbeza. Jadi saya fikir ia bermula dengan latar belakang dan bio, dan sikap. Dan kemudian kita mula bekerja.

Horia [Dociu], pengarah seni, dan seluruh pasukan mula bekerja siapa yang boleh lelaki ini. Dan kami mula mengerjakan butiran seperti pakaiannya, dan saya rasa sebahagian daripadanya didorong oleh beberapa teknologi. Kami mahu mempunyai seorang lelaki yang mempunyai struktur muka yang serupa dengan Troy [Baker, suara Delsin] apabila dia dibuang … kami tidak mahu ia kelihatan sama seperti Troy Baker, tetapi ia pasti berkongsi beberapa ciri struktur muka dengan Troy . Dan perkara yang sama berlaku untuk Laura [Bailey, yang bermain mencium] dan Travis [Willingham, yang memainkan Reggie] juga. Jadi itu sebahagian daripadanya.

Oleh itu adakah anda sudah mempunyai kanun yang diingati untuk Anak Kedua, atau adakah anda membiarkannya bermain?

Tidak, saya tidak boleh mengatakan bahawa saya fikir kita lakukan. Kami akan melihat bagaimana keadaan ini berlaku. Ia akan menarik. Terdapat perbezaan yang signifikan … Kita akan mengetahui bagaimana orang pergi.

Oleh itu, anda berada di Seattle dan mengetahui kawasan tersebut dengan baik. Betapa tepatnya perwakilan kota itu? Makan di restoran kegemaran di sana sini?

Seperti mana-mana karya seni adalah bagaimana perasaannya. Kami tidak cuba membuat Peta Google. Ia bukan transkripsi literal Seattle. Bahagian pentingnya adalah orang-orang dari Seattle adalah seperti "Wow, ini seperti Seattle, saya tidak boleh percaya berapa banyaknya." Dan terdapat mercu tanda, dan terdapat gaya seni bina dan lebar jalan-jalan, dan kehadiran dedaunan dalam persekitaran, dan piawaian cahaya.

Terdapat banyak butiran kecil yang membawa keluar Seattle-ness. Tetapi lokasi perkara yang kita ambil kebebasan yang agak ketara dengan mereka. Ia adalah penghormatan kepada bandar rumah kami, tetapi bukan transkripsi di rumah kami.

(Imej dan video © Sucker Punch Productions)